Trapped. Chapter 05.

 
 
 
 
Han hade sett oss. mig och Maddie, kyssas. Jag skämdes, tittade ner i marken. Var rädd för att sanningen skulle komma fram. 
- Harry, I thought you'd know better than this? You know that Maddie has a boyfriend. And Maddie, what the hell are YOU thinkigh with? Louis lät besviken på mig.
- I can't answer on that.. Please don't tell Zayn! Please! Jag bönade verkligen.
Maddie bara stog nån halvmeter från mig och tittade ner. 
- Come on, Let's wake up the other. And try to find food. Louis vände sig om och tog ledningen. 
Jag pustade ut för några sekunder. Jag försökte greppa Maddies hand, Men hon bara drog undan den. Hon kollade på mig och skakade på huvudet. 
När vi väl var framme hade redan alla gått upp. Antagligen hade någon hört oss. 
- We need to find our way back to the civilisasion. Sa Hope och kollade runt på oss.
- No, Right now, we need to foucus on surviving. We need to find some food. we're did you find the blueberries yesterday? Zayn kollade på Alexandra och Niall. 
- Like 10 minutes away from here. Sa niall och pekade mot den riktningen dom hade gått mot. 
- Can you and alexandra go and get some more? Frågade Zayn. 
- Yeah Sure. 
Niall och Alexandra reste sig och gick. 
 
 
- I can get water! just lke an half hour away from here, There's water. I don't know how clean it is, but right know its beter than nothing! Sa jag. 
Jag hade kommit ihåg från inatt, när jag letade efter Zayn.
- Good Idea! Go with Hope. Sa Zayn.
zayn, maddie, Harry och Louis blev kvar.
- We will try to make Zayn better. Sa Maddie och kollade på honom.
 Jag nickade mot henne, och grep tag i Hope.
- Let's go. Sa jag.
Det var en pinsam tystnad mellan oss. Ingen visste vad vi skulle säga.Jag visade vägen, och hon följde efter som en liten hundvalp.
- Do you think that we're gonna die? hope bröt tystnaden.
hjärtat slog ett extra slag. 
- I don't know.. i really don't know.. This is all my fault. It was my idéa to sepperate from the class. Fuck.. 
Jag satte mig ner på en sten, gömde ansiktet i händerna. knep ihop ögonen.
- No! Liam. Don't say so. It's our fault to, because we choosed to go with you. 
Hope la armarna runt om mig. 
- I just.. i just want everything to be normal. What if Zayn dies? What If the wolves comes back this night and kill someone else? what if..
- Stop it! 
Hope avbröt mig.
- Zayn won't die, Because we will take care of him. And yes, The wolves maby comes back tonight, But we will be prepered! We will make it.. Come on. Let's go. 
Hope började gå med bestämda steg. jag hade gjort henne sur, jag visste det. 
 
 
Jag hade ont, Smärtan tog över hela mig. Jag kunde inte gå, Inte resa mig. Allt jag gjorde var att ligga ner på en sovsäck på marken. Jag var en börda för dom andra. jag kände mig som en hjälplös liten 5 åring. det var en hemsk kännsla. 
- we need to take a look on your arm. Maddie började linda av den gamla skjortbiten.
- Be careful! Sa jag.
Hon klämde på armen. och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. smärtan var hemsk. 
- It's not broken, But very bad. You have lost much blood, And it is a miracle that you're still alive. 
Maddie kramade om mig. och kysste mig ömt i pannan. Hon tittade på mig med en smärtsam blick.
- what's wrong? Frågade jag henne. 
- it's something I need to tell you. Svarade hon och tittade ner i marken.
- yeah?
Hon kollade runt, såg efter så att ingen annan kunde höra. louis och Harry var i tältet. hon tog ett djupt andetag.
- Im n love with someone else. I can't be with you anymore.
- What?! Who? Jag blev förvånad.
- Promise not to get mad? Maddie lät rädd.
- I promise.
- Harry. I need to go. I'm sorry..
Ett par steg, Och hon var i tältet. Jag kunde höra Harry och hon prata lågt. 
 
 
Louis och jag satt och pratade om det han sett.
- Harry, Why did you kiss her?
- I think I'm in love with her.. 
- but... Zayn is one of your best freinds?! 
- I know.. and thats the thing.. i hate it. Jag knep ihop ögonen. tänkte på Maddie. 
- i can see that your really like her Hazz, But.. You need to slow things down. talk to her. 
I just det ögonblicket kom hon in. 
- Aren't you supposed to take care of Zayn? Sa Louis.
- we need to talk. sa hon och kollade på mig.
- I think.. I should go.. Louis lämmnade tältet, han förstog vad som väntade. 
- I broke up with Zayn. I wanna be with you. 
- Really? 
- Don't you wanna be with me.. I really thougt... Längre han hon inte.
- Hey, i wanna be your boyfriend so bad. 
Jag kysste henne. Hon kysste mig. 
Det började gå lite överstyr. Men där stoppade hon.
- You need to talk with Zayn. Sa hon och kramade om mig. 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt att kapitlet blev så dåligt >.<
Kommentarer
Postat av: Ida

Mega bra
Mmmeeerrr sötnos

2012-10-15 @ 16:30:52
Postat av: Fanny

superbra!
mer :D

2012-10-20 @ 20:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu