Trapped. Chapter 01.

 
 
 
"Kära dagbok, nu sitter hela musikklassen i bussen på väg till campingen. Jag måste spendera en hel jävla vecka med klassen. Hatar det. Ugh. Men en sak är som är bra är att Louis är med. Varje gång han kastar nåt på mig eller rör mig blir jag knäsvag och sen hans underbara vackra....." 
Bussen hoppade till och jag tappade dagboken på bussens golv. Man kunde höra hur Liam började klaga. 
- WHAT THE HELL! 
Jag vände huvudet mot Liam och märkte inte Zayn som tittade på mig. 
- You droped your.... uhm.. thing, Mumlade Zayn.
Han tog upp dagboken och öppnade den. Medans han tänkte läsa första raden drog jag snabbt åt mig dagboken. Zayn drog upp händerna i en oskyldig gest.
- woah I'm sorry, Sa han och vände sig tillbaka igen. 
Jag lutade mig över Niall och tittade ut. Jag kunde se hur det kom rök ur motorn. 
- Niall wake upp please, Sa jag med en darrande röst. 
- What? Mumlade han trött. 
Jag ställde mig upp istället och började gå fram till busschaffören. 
- What's wrong? Sa jag 
- The motor, Mumlade han och gick förbi mig. Jag gick med honom ut. Klassen hade börjat samlat sig utanför bussen för att veta vad som pågick. 
Jag orkade inte vara kvar här. Jag ville bara komma fram till campingen nu. Jävla skit. Med raska steg gick jag ur bussen och fick se en rykande motor. Fan nu måste jag bort. 
- Anyone wants to check out this place? Sa jag och tittade på Maddie och Zayn.
- Yeah, Sa dem snabbt.
- Anyone else? Sa jag igen och tittade på Hope.
- Okey, Sa hon och drog med Alexandra som drog med sig Niall
- I want, Sa Louis och Harry samtidigt. 
Vi tog våra väskor och gick åt ett håll hela tiden. 
- Where are we? Mumlade Alexandra.
Alla vände sig om och tittade på henne. 
- I don't know, Sa jag. 
- Are we lost? Sa Hope och tittade på mig. 
- No Ofcourse we're not! Pfft. come on, Let's go. Sa jag och tog ledningen. 
Vi gick omkring,  Sekunder blev minuter, Som blev timmar. Och en panik kännsla började uppstå.
- for How long have we walk? Maddie suckade och himmlade med ögonen.
Zayn ställde sig brevid henne och kollade på klockan.
- 2 hours. Sa han.
- We're lost, Aren't we? Sa Harry och satte sig på en stubbe.
- Yes we are Harry! We have walk around in hours. What the hell do you think? The bus has truely drives to the camp HOURS AGO! Damn it! Jag slängde min väska på marken. La händerna på huvudet.
- This sucks. Sa jag sedan. 
 
 
Hur i helvete kunde vi tappa bort oss? vafan.. vi skulle ju bara kolla runt lite. Bussen har säkert, Som Liam sa, åkt för timmar sen. 
- Fuck this shitt.. Sa jag och satte mig bredvid Harry. 
Maddie kom tätt efter mig och satte sig i mitt knä.
- maddie not now, sa jag surt.
- Zayn come on! 
Hon försökte kyssa mig, Men jag bara ville inte, Inte nu!
- I got it! Does anyone have a phone? Louis lyste upp.
Alla kände efter i sina fickor. Ingen såg positiv ut.
- Wait, I got one! Sa jag och kände efter i min ficka. 
Jag fimlade upp den svarta iPhonen. Ingen tecking.
-Damn it! Sa Maddie och lutade sig mot ett träd. 
- Im hungry.. Sa Liam. 
- me to! Alexandra pratade tyst ner i marken. 
- I can go and search for som berries. Sa Niall.
Alla instämde. Niall drog med sig Alexandra och gick.
 
 
Jag hade anmält mig som frivillig att hitta lite bär. Jag tog av mig glasögonen och putsade dom.
- Alexandra, Come Here. I think I can see some Blueberries!
- yeah, mee too!
Vi småsprang lite mellan träden. Mycket riktigt. Blåbärs ris. Jag log för mig själv. Jag rotade igenom min väska, Och hittade en liten plaskburk. Vi plockade flitigt. 
- This forrest is huge. Do you think it lives wolves here? Sa Alexandra och kollade på mig med en alvarlig blick.
- don't be silly! Come on, let's find the group again.
Vi hittade snart tillbaka till gruppen. Alla delade på bären. Liam dock, Ville inte dela med sig. Typiskt honom. men när det gäller i detta samanhanget, måste man dela. Det gäller liv eller död, Att äta eller ätas. 
 
 
----
Första kapitlet, vad tycker ni? 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Rebecka

Riktigt bra :)

2012-10-08 @ 21:17:48
URL: http://www.nattstad.se/rebeckaaaa
Postat av: Majaa

Shit vad braa! :'o Känner på mig att den här fanficen kommer bli spännande ;D MEEEEER!

2012-10-08 @ 21:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu