What Would You Do If That Was You! Del 12

Purity_ | زكيةTwitter / Recent images by @all1DfactsFacebookMichelle Sarvilahti
Alexandras Perspektiv
Niall och Liam hade precis kommit. Vi gick och satte oss i soffan. Jag hade en jättebra ide. 
- Liam do you want to hang with me to a place? Sa jag och log. 
- Where? Sa han. Jag log och tittade på honom
- Its a suprise, but do you want to hang with me? Sa jag. 
- Okey, Sa han och tittade på mig. 
- We are going soon, Sa jag. 
- Okey, Sa han igen. Jag gick in till mitt rum och letade igenom hela min garderob igen. Då hittade jag dem. Mina gamla ridbyxor. Jag dammade av dem lite. Jag satte snabbt på mig dem och gick till Liam och Niall. Liam tittade på mig och suckade. Jag log snabbt. 
- What are you gonna do with me? Sa Liam och Niall skrattade. 
- Niall you can join to if you want, Sa jag och log åt Niall. 
- Hmm.. Let me think....I can join and see Liam ride, Sa Niall och log åt Liam. 
- Should we go now? Sa jag och tittade på dem. 
- Okey, Sa dem och log. Jag gick och satte på mig mina skor. Liam och Niall kom och satte på sig sina skor. Vi gick ut och fick en taxi. 
- Where are you guys going? Sa Chafförn 
- To the Westbrook Farm, Sa jag och chaffören skjutsade oss dit. Det tog cirka 25 minuter. Jag betalade chafförn och gick ut. Det var en stor vacker stallbacke med massor av hagar runt omkring. I hagarna fanns det hästar stora till små. Men jag fastnade för en mörkbrun häst som stog i en lerig gammal hage. Ägaren kom haltande ut och pratade snabbt i telefonen. Men han stannade upp och kom fram till oss.
- Hi are you the one who called me yesterday? Sa ägaren
- Yeah thats me, Sa jag och klappade den mörkbruna hästen. Liam och Niall hade kommit upp bredvid mig och tittade på hästen. 
- I can show you some of our horses, Sa ägaren och haltade in i ett av stallen. Han gick förbi massor av hästar och berättade namnen och rasen. Hela tiden lyssnade jag spänt. 
- Here are your horses, Sa ägaren och visade tre hästar. Alla tre var rätt så små. Det fanns en lite större svart hingst (tror jag). Den tog jag. Jag gick in till den i boxen och började borsta den. Niall och Liam stog utanför ''deras'' hästars boxar. Jag tittade på dem och skrattade. Liam gick in till ''sin'' häst och började borsta lite smått.     Jag log och gick ut ur boxen. Hästarnas saker låg redan där. Jag tog sadeln och kastade upp den på ''min'' häst.  Sen gick jag och hjälpte Niall att borsta. Sen kastade jag upp sadeln på Nialls häst. Liam klarade sig visst själv. Jag gick in till min häst och satte på tränset. Jag spände vant alla remmar. Niall ställde sig vid min boxdörr. 
- Can I have your help? Sa Niall. 
- Sure, Sa jag och gick till hans häst. Jag katsade snabbt upp sadeln och satte på tränset. Niall tog en av hjälmarna som låg vid boxarna. Jag tog en och knappte under hakan. Jag tittade in hos Liam och såg att han försökte få på tränset. Jag gick in och hjälpte honom. Jag kysste han lätt på kinden och gick till min häst. Jag ledde ut hingsten. Liam och Niall hängde med bakom mig. Jag kastade mig upp i sadeln. Niall hittade en pall och hoppade upp.
- Holy shit, Sa Niall lågt. Liam tog också pallen och hoppade upp. Ägaren kom ut igen. 
- You guys can ride in the forest, you gonna have a guide with you, Sa ägaren och det kom en kvinna i cirka 30 års åldern. Hon kom med den mörkbruna hästen. Hon hoppade upp. Hon red fram framför mig. Ridturen var bara i 30 minuter. Sen en halvtimme senare var vi hemma i min och Stephs lägenhet. Liam och Niall gick till killarnas hus för att senare komma tillbaka. 
 
Hope you like it. Gärna några kommentarer till nästa. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu