Trapped! Chapter 11.

 
Jag la armarna runt Alexandras axlar och gosade in min mun i hennes nacke och kysste henne mjukt. Liam gled ner på marken och lutade sig bak mot en trädstam. Jag och Alexandra satte oss bredvid honom, jag tittade på den där stora stenen vi hade bredvid oss. 
- We should go around the stone. 
Jag lös upp och ställde mig snabbt. Alexandra ställde sig också upp.
- I'll just sit here, Sa Liam tjurigt. 
- Sure 
Alexandra log stort och vi gick runt stenen. Ängen bakom den där stenen var enorm och längst bort kunde man se ett vindskydd med täcken eller vad det var. 
- LIAM COME AND SEE THIS NOW
Jag skrek för min fulla hals. Typ tjugo sekunder efter kom Liam springades. 
- Yeah? 
- Look 
Jag tittade bort mot vindskyddet. Vi tre sprang så fort vi kunde bort till vindskyddet, där fanns vatten för kanske en vecka, täcken, madrasser och fyra kuddar. 
- We can try to scream after the others. 
Liam lös upp och började ropa, efter ett tag var vi alla tre i gång med att ropa. 
- Did you hear that? 
Jag försökte lyssna noga.
- It sounds a bit like Liam
Hope lyssnade också noga. 
- THEY CAN BE IN DANGER
Niall reagerade fortast och vände och verkligen sprang genom skogen. Jag och Hope försökte hålla samma tempo som Niall, men han var fortfarande fyra meter framför oss. Vi kom fram till stenen vi typ nyss hade gått ifrån. 
- This way, Sa Hope och rundade stenen och vi kom ut till en äng.
Längst bort fanns det ett vindskydd och där stod Liam, Alexandra och Zayn, dem skrek för allt dem var värda. Med andan i halsen sprang vi bort till dem andra. 
- Where are Harry and Maddie, Kläckte jag ur mig när min andning hade lugnat ner sig lite.
- They are on they way to the tent.
Zayn tittade på mig och log. 
- Come on we scream more, Log Liam och började ropa igen. 
Snart var vi alla sex igång med att ropa igen. 
Jag stannade och tittade på Harry.
- What was that? 
Rysningar for igenom min kropp. 
- What? 
Harry gick fram till mig och kramade om mig. 
- It sound like someone is screaming. 
- The others.... 
Vi vände och började små springa mot stället vi nyss hade lämnat Liam, Zayn och Alexandra, när vi kom fram till stenen hörde man ropen tydligare och vi lugnade ner oss lite och kollade runt stenen. Där var en stor äng och lite längre bort kunde man se alla dem andra stå och vinka och ropa. Vi satte kurs mot dem och sprang som om elden var oss i hälarna. När vi kom fram till vindskyddet eller vad det var sjunk alla åtta ner på golvet i vindskyddet. 
- We sould sing something, Sa jag med ett leende. 
- What? 
Sju par trötta ögon tittade på mig. 
- Hm.... Paradise by Coldplay? 
- Sure 
Alla stämde med. 
- Who starts? 
Nialls irländska accent fyllde våra öron. 
- I can, Sa Maddie själsäkert och började. 
When she was just a girl 
She expected the world 
But it flew away from her reach so 
She ran away in her sleep 
And dreamed of 
Para-para-paradise, Para-para-paradise, Para-para-paradise 
Every time she closed her
eyes
Efter så körde Niall.
When she was just a girl 
She expected the world 
But it flew away from her reach 
And the bullets catch in her teeth 
Life goes on, it gets so heavy 
The wheel breaks the butterfly 
Every tear a waterfall 
In the night the stormy night she'll close her eyes 
In the night the stormy night away she'd fly
Alla sjöng samtidigt sen.
- And dreams of 
Para-para-paradise 
Para-para-paradise 
Para-para-paradise 
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh 
She'd dream of 
Para-para-paradise 
Para-para-paradise 
Para-para-paradise 
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh-oh 
La-la-la-la-la-la-la 
La-la-la-la-la-la-la-la-la-la 
And so lying underneath those stormy skies 
She'd say, "oh, ohohohoh I know the sun must set to rise
 
Sen körde Alexandra och Zayn
This could be 
Para-para-paradise 
Para-para-paradise 
This could be 
Para-para-paradise 
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh 
This could be 
Para-para-paradise 
Para-para-paradise 
This could be 
Para-para-paradise 
Oh oh oh oh oh oh-oh-oh-oh
 
Vi satt där och sjöng och levde i nuet, ingen verkade längta hem. Alla förutom jag, jag längtade hem till min varma säng, till mamma och Roxy. Men när jag tänker på det så skulle jag aldrig ah varit så här nära dem andra som vi är nu, efter allt vi har gått igenom tillsammans. Himlen började sakta mörkna, snart öste regnet ner. Jag tryckte mig emot Zayn och skakade. Han la täcket runt om oss och jag lutade mig sakta mot hans axel. 
- I love you, Viskade Zayn i mitt öra och kysste mig.
- I love you too, Viskade jag tillbaka och besvarade kyssen. 

Kommentarer
Postat av: Ida

Mmeerrr

2012-12-29 @ 02:34:36
Postat av: Julia

Meeeera :)

2012-12-29 @ 10:44:46
Postat av: Fanny

Wiiiiii, meraa!

2012-12-29 @ 11:01:00
Postat av: Wilma!

Äntligen! Mer! :D

2012-12-29 @ 13:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu